fredag 3. november 2017

Fredagstacoiskål



Aichas mat la ut en oppskrift på en slags taco for noen dager siden og den prøvde vi i dag

Et veldig sunt, mettende og smakfullt tacoalternativ

Hun brukte aubergine, men det hadde ikke nærbutikken, så jeg gikk for squash (norsk og kortreist) i stedet

Hakket en løk som fikk surre i litt olje til den var blank og myk

I mellomtiden delte jeg squashen i fire på langs og skar ut kjernen. Så kuttet jeg den i terninger og hadde den oppi pannen med løken og 3 hakkede hvitløksfedd



Så hadde jeg oppi
3 ts spisskummen
1 ts røykt paprikapulver
1/4 ts kajennepepper
1/2 ss salt
1/2 ts sukker


1 boks kokte kikerter
1 boks hakket tomat



Og så rørte jeg inn saften fra en halv lime



Serverte i en skål sammen med rødkål, rømme, revet ost og avocado i skiver og et godt dryss frisk koriander

Nam så deilig fredagstacoiskål!

Skal du lage til flere enn to personer, bruk to squash og to bokser kikerter

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...