mandag 28. august 2017

Plommetyv

Det er en litt spesiell sau som går her. Hu har sine foretrukne lekkerbiskener i hagen 

Tidlig i vår la vi merke til at hu alltid kom foran resten av flokken og på merkelig vis stoppet de på veien mens hu gikk ned i hagen og gnafset i seg plommeløv

Nå ser vi at hu kommer foran med lamma sine, resten av flokken blir fortsatt stående på veien til hu gir beskjed om at de kan komme. Hu går ned i hagen og knabber de nesten modne Sandeplommene før noen av de andre får sjansen

I dag måtte jeg jage henne, hu tok lamma med seg og la seg i betryggende avstand, men nært nok til at hu ser om vi er inne eller ute

Hu har nok en plan..


Så nå har jeg plukket de plommene som er spiseklare ;-)

4 kommentarer:

Ingvild sa...

Så fin skål!
Og så klok saug! ;-)

Elisabeth sa...

Ja fin skål og klok sau

Hu har luska rundt nede i hagen siden tidlig i morges, hu skal være klar når de neste plommene er modne ;-)

Maria - Min oldemors hus sa...

Sau på Slang, artig. :) Så synd jeg ikke visste at du var på jakt etter ei sånn skål, da skulle jeg kjøpt den til deg da jeg var innom brukthandleren det var bilde fra på bloggen min. Men nå vet jeg, :)

Elisabeth sa...

Så snill du er Maria, men det er ikke noe å tenke på, det dukker nok opp ei fin skål på loppis her også etterhvert.
Takk for fin tanke :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...