mandag 19. juni 2017

Vårrull vegetar

Jeg er helt hekta på vårruller i rispapir og når jeg mekker meg middag aleine er det dette det går i for tiden

 

Det er så GODT og så enkelt og tar 15 minutter, maks


I dag laget jeg dipp av 1 ss olje, 2 ss soyasaus, 1 ts presset hvitløk, 1 ts revet frisk ingefær, 1 ts sambal oelek og litt fikensirup (evt honning) og lot det stå å trekke mens jeg skar opp litt sommerkål, søt paprika, gulrot og vårløk. Hadde det ikke regna så sinnsykt skulle jeg løpt bak løa og henta noen friske urter også, men har akkurat tørka etter årets første sommerdusj (pøsregn, ja) så jeg orker ikke det.

Rispapir bløtlegges i litt lunka vann og så er det bare å ta det opp, legge det på en tallerken, legge på grønnsaker og evt reker/stekt kylling) og rulle sammen. Skjær dem i to, dypp og spis

Smaker SÅ godt, eller det sa jeg visst.. 

2 kommentarer:

Maria - Min oldemors hus sa...

Det SER jo fantastisk godt ut også. :)

Elisabeth sa...

Ja man spiser jo med øynene også, herlig mat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...