mandag 22. mai 2017

I helga

hadde jeg venninnebesøk på Kleiva igjen. Det var så gøy og jeg føler meg så bra for tida. Blir fortsatt sliten, men ikke utslitt.

Vi hadde en tur til Litunet på lørdagen og historien om de som bodde på fjellgarden der er en sterk historie om et hardt og annerledes liv og enda en påminnelse om hvor godt vi har det. Mor var jo venninne med jentene på Lid og kjenner historien deres godt og slik vet også jeg litt om livet på Lid, garden fra 1700-tallet på fjellhylla 300 m over fjorden. Et klyngetun med 13 små hus tett i tett

Venninnebesøket mitt fikk tanker om at en tur til en slik plass for en ungdomsskoleklasse må være en vel så sterk opplevelse som en tur til Polen med de hvite bussene og nå er det jo Ryfylkemuseet som drifter den, så hvorfor ikke tenke på å få i stand slike turer?


På ettermiddagen ble det bobling og litt husflid


Hu broderer bunad til konfirmanten sin og eg har funnet fram heklenåla igjen og håper at hjernen snart kommer til hektene slik at eg kan forstå hekleoppskrifter igjen.


På kveldsturen lørdag med Freia gikk vi innover i hyttefeltet og mimret og lo og det ble noen hyss på veien.  

Da det plutselig dukket opp en lettkledd  (les naken) mann i skumringa lo vi så vi nesten tissa på oss. Han ble så sjokkert stakkar at han neppe tør tenke på jacuzzibad i "nettoen" fremover

To middelalderske kåner med sprø humor, lo hele veien hjem, både av det vi så og det vi ikke så, jaja

Søndag morgen våkna jeg og hadde gangsperr i magen!!! Haaareeguu så gøy vi hadde det

Etter frokost søndag gikk vi ut Kongalé, tok Kongaveien ned til stranda og ut til Flåtnesnaustet, opp til gardane på Flåtnes og inn veien, ned forbi garden, ned til sjøen og opp Ryggjabakken til Kleiva før vi lagde oss varm lunsj, ryddet, vasket, pakket og dro hjem. På Tauferja traff vi forøvrig en overivrig svenske som ufrivillig hjalp oss med å lage nye morsomme minner

I dag har jeg hvilt, har bare vært en tur til dyrlegen med Freia og så har jeg bakt jødekaker jeg skal ta med til mor seinere. 

Men først må vi avgårde og kjøpe vaskemaskin, den er 15 år og har krangla lenge, men i helga tok den kveld for godt og vaskemaskinservicemannen (Rune) fikk ikke liv i den igjen

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...