tirsdag 3. desember 2013

Kreativ tirsdag

I dag har jeg vært på scrappelunsj hos min kjære venninne Elisabeth i Portrommet.

Eller scrapping ble det ikke. Pga stort frafall kom det et spørsmål på sms fra henne i morges om jeg heller hadde lyst å sy litt, "stoff og maskiner har jeg i massevis".

Svarte selvsagt et rungende JA til det :)

Hva begynner så en syfersking med? Pute selvsagt. Fant noen herlige stoffer i lilla hos henne, et ullstoff, et fløyelsstoff, noen som hadde vært en kjole i lin, et møbelstoff og dette tynne som jeg ikke aner hva heter. Masse kontraster i stoffene og håpet det kunne bli ei bra pute.. Og lilla passer jo godt nå før jul..


Ullstoffet ble det strøket vlieselin på og så klippet jeg stjerner

Under stjerna ser du det lilla/kobberskimrende stoffet som er så tynt tynt og gjennomsiktig

Her demonsterer Elisabeth hvordan overlockmaskinen funker!
Ønsker meg sånn til jul! Guhh så genial

Ca sånn tenkte jeg at putene skulle bli, fløyelsstoff underst

Brooom, brooom! Frihåndssøm på det tynne stoffet

Uten mat og drikke..
Nyyydelig suppe til lunsj

Etterhvert kom Mette "dinglende" ;) og her er Elisabeth i ferd med å sy knapper i pels/hjorteputa si og jeg hadde plutselig klippet til 2 puter :)))

Hihihi, en intern spøk her, ved klippebordet,
du som kjenner oss ser sikkert hva det går i,
tihihi

Etter kurs-bilde, Instruktør og elev.
2 x Elisabeth med hver sine ferdige produkter

Fiks ferdige i sofaen, så blir det spennende å høre om Rune legger merke til at det er kommet noe nytt i sofaen i kveld ;)

Ble megafornøyd med putene mine og hadde en veldig kjekk dag og fikk lært masse nytt og nå vet jeg at jeg TRENGER en overlockmaskin!

Det er faktisk det jeg trenger mest i hele verden akkurat nå :) 

Men så snill har jeg vel faktisk ikke vært i år.. at nissen syns jeg har fortjent en sånn.. Eller?! :)))



2 kommentarer:

Elisabeth OJ sa...

Herlig lesning, du får satt ord på en flott dag ❤️ Åja, overlock er tingen 🍀

Linda Brun sa...

Ser ut så dokke har kost dokke någe jysslig. Eg og har lyst på overlock ein dag.
Kjempefine puter og hvis ikkje Rune har lagt merke te di altså…
Snakkes om ikkje lenge..
smask

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...